15 Mart 2013 Cuma

Çavuşin Kilisesi, Kapadokya

Çavuşin Kasabası

Göreme açıkhava müzesinden çıktıktan sonra ilk rotamızı Çavuşin Kilisesi olarak belirliyoruz, yaklaşık 2 km sonra harabeleri görüyoruz ve Çavuşin tabelasından içeri giriyoruz. Bu tabela bizi Çavuşin kasabasına götürüyor. İlk bakışta bana Fethiye'deki Kayakent'i hatırlattı çünkü içinde yaşam olmayan ama geçmişin izlerini taşıyan boş mağaralar ve patikalar çıkıyor karşınıza.

Çavuşin

Patika yolun başından yukarı doğru tırmanmaya başlıyoruz, bölgede büyük bir restorasyon çalışması var, yaklaşık 20-30 adet mağara evi birleştirip restore ediyorlar, sanırım bir hotel olacak bittiğinde.

Mağaraların ve inşaat alanının içinden yukarı çıkmayı başarıyoruz ancak görünürde bir kilise yok. Karşımıza çıkan bir gence kiliseyi soruyoruz ve bize soldan devam etmemizi söylüyor biz de sözünü dinliyoruz. Patika yoldan devam edip yolun sonuna kadar gidiyoruz karşımıza bir mağara çıkıyor, içerisinde duvara çizilmiş birkaç resim ve birkaç sütun var ama o kadar.

Çavuşin Kilisesi sandığımız mağara

Kiliseden çıkıp tepelere doğru yürümeye devam ediyoruz. Kilisede yaşadığımız hayal kırıklığını tepedeki manzara alıp götürüyor. Hem volkanik oluşumlar, hem erezyon sonucu oluşmuş renkli katmanalr hemde peribacaları muhteşem bir manzara sundu bize.

Peribacaları

Güvercinlikler

Erozyon sonucu oluşmuş tepeler

Sonra çıkıp aynı yoldan geri döndüğümüzde yolda konuşan turistlerden öğrendiğimiz kadarıyla burası kilise değilmiş, hatta kilise burada bile değilmiş. Kasabanın dışında yaklaşık 500-600m sonra Çavuşin Kilisesi karşımıza çıkıyor.

Çavuşin Kilisesi Kapadokya bölgesinde bilinen en eski kilisedir. Girişte Müze Kart Geçerli. Yapay ışık boyaya zarar verdiği için bölgedeki tüm kiliselerde olduğu gibi burada da fotoğraf çekerken flaş kullanmak yasak. Aynı nedenle kilisenin içinde özel ışıklandırma olmadığı için fotoğrafları kapıdan gelen ışığın yardımı ile biraz zorlanarak çektim.

Çavuşin Kilisesi

Sağda ve solda iki adet merdiven var. Kilise bölümüne sağdaki merdivenlerden çıkılıyor. Biz ilk olarak sağdaki merdivenleri çıkarak kilise bölümüne geçiyoruz.

Çavuşin kilisesi üç apsisli ve tek nefli. Yan taraflarda oturma bölümleri var ve sağ ve sol apsislerin önünde vaftiz taşları bulunyor. Kilisenin duvarları ıristiyanlık tarihinde gelişmiş önemli olayların anlatıldığı sahneler ve önemli kişilerin resimleri ile süslenmiş.